Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 7 maja 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.124.2021.1.MAZ

Zastosowanie stawki podatku VAT 0% w przypadku wysyłkowej sprzedaży towaru, dokonywanej w ramach eksportu do odbiorcy indywidualnego, pod warunkiem posiadania wszystkich niezbędnych dokumentów.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a i art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2020 r., poz. 1325, ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 10 marca 2021 r. (data wpływu – 10 marca 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie możliwości zastosowania stawki podatku VAT 0% w przypadku wysyłkowej sprzedaży towaru, dokonywanej w ramach eksportu do odbiorcy indywidualnego, pod warunkiem posiadania wszystkich niezbędnych dokumentów – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 marca 2021 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie możliwości zastosowania stawki podatku VAT 0% w przypadku wysyłkowej sprzedaży towaru, dokonywanej w ramach eksportu do odbiorcy indywidualnego, pod warunkiem posiadania wszystkich niezbędnych dokumentów.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wniosek dotyczy w całości zdarzenia przyszłego. W związku z rozpoczęciem działalności gospodarczej, firma planuje prowadzić sprzedaż całkowicie wysyłkową. Zdarzeniem przyszłym jest eksport towarów na rzecz odbiorców indywidualnych w krajach trzecich na teren poza wspólnotą Unii Europejskiej. W opisywanym przypadku klientem i adresem dostawy jest odbiorca indywidualny na terenie Stanów Zjednoczonych. Klient zamawia towar poprzez platformę handlową lub firmowy własny sklep internetowy. Podczas składania zamówienia klient wprowadza do systemu swoje pełne dane w tym adres. Adres płatnika jest zawsze adresem dostawy. Płatność za towar następuje poprzez elektroniczne kanały płatności (przelew bankowy, płatność kartą) na konto firmowe sprzedawcy, podczas procesu składania zamówienia. Klientowi jest wystawiana faktura VAT, zawierająca jego pełne dane oraz kraj przeznaczenia, a zamówiony towar jest wysyłany szybką przesyłką firmy kurierskiej UPS. Przesyłka towarów jest również zgłoszona za pośrednictwem agencji celnej do systemu celnego ECS. Odbiorca towaru jest jednocześnie odbiorcą końcowym. Firma kurierska UPS w ramach dokonywanego wywozu dostarcza potwierdzenia wywozu towaru (komunikat IE-599).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00