Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 08-05-2024 info
Porada aktualna na dzień 08-05-2024 info
Data publikacji: 2022-02-16

Gdzie przechowywać oświadczenia pracownika składane dla celów podatkowych

PROBLEM

Pracownicy złożyli na początku roku sporo oświadczeń w związku z nowymi zwolnieniami podatkowymi wprowadzonymi przez Polski Ład. Gdzie należy przechowywać takie oświadczenia - w dokumentacji pracowniczej czy płacowej?

RADA

Oświadczenia składane przez pracowników w celu skorzystania ze zwolnień podatkowych wprowadzonych w ramach Polskiego Ładu powinny być przechowywane przez pracodawcę w dokumentacji płacowej, a nie w dokumentacji pracowniczej.

UZASADNIENIE

Na dokumentację pracowniczą składają się akta osobowe oraz dokumentacja w sprawach związanych ze stosunkiem pracy (art. 94 pkt 9a Kodeksu pracy). Ich zawartość określają odpowiednio § 3 i § 6 rozporządzenia w sprawie dokumentacji pracowniczej (dalej: rozporządzenie).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00