Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2017-01-20

Obowiązki pracodawcy związane z rozpoznaniem choroby zawodowej

Choroba zawodowa to schorzenie, które powstało w związku ze sposobem wykonywania pracy lub w wyniku działania szkodliwych dla zdrowia czynników występujących w środowisku pracy. Wykaz chorób zawodowych zawiera rozporządzenie Rady Ministrów. Kodeks pracy nakłada na pracodawcę obowiązki związane z rozpoznaniem u pracownika choroby zawodowej.

Stwierdzenie choroby zawodowej

Chorobę zawodową można stwierdzić jeżeli w wyniku oceny warunków pracy da się ustalić bezspornie lub z wysokim prawdopodobieństwem, że dana choroba została spowodowana zatrudnieniem w narażeniu zawodowym – a więc gdy jest ona ściśle związana z warunkami i specyfiką wykonywanej pracy. Jako choroba zawodowa może być jednak zakwalifikowana tylko taka dolegliwość, która jest wymieniona w wykazie chorób zawodowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00