Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2018-10-20

Wycofanie środka trwałego z działalności gospodarczej przez osobę fizyczną

Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą ma prawo w każdej chwili podjąć decyzję o wycofaniu danego składnika majątkowego z działalności gospodarczej i przeznaczeniu go np. na potrzeby osobiste.

W przypadku podjęcia decyzji o wycofaniu środka trwałego z użycia na podstawie odpowiedniego dokumentu, np. dokumentu LT (likwidacja środka trwałego), wyksięgowujemy jego wartość początkową i umorzenie dokonane do dnia wycofania środka trwałego z działalności. Jeśli środek trwały nie jest w pełni umorzony, wówczas nieumorzoną część wartości początkowej należy zaliczyć do pozostałych kosztów operacyjnych.

Jeśli jednak środek trwały jest całkowicie umorzony, wówczas następuje wyksięgowanie środka trwałego poprzez ewidencję na stronie Ma konta „Środki trwałe” oraz przeniesienie wartości umorzenia na stronę Wn konta „Umorzenie”.

Wycofanie środka trwałego należy udokumentować, oprócz wystawienia dokumentu LT, także protokołem likwidacji, podając przyczynę usunięcia środka trwałego z ewidencji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00