Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 06-05-2024 info
Porada aktualna na dzień 06-05-2024 info
Data publikacji: 2018-06-23

Czy w momencie zwracania się z wnioskiem o zwrot poniesionych kosztów odbioru odpadów komunalnych podatnik powinien mieć uregulowane należności z tytułu opłaty

Zgodnie z art. 6s ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - w przypadku gdy gmina nie realizuje obowiązku odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, właściciel nieruchomości jest obowiązany do przekazania odpadów komunalnych, na koszt gminy, podmiotowi odbierającemu odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, wpisanemu do rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w art. 9b ust. 2. Czy w momencie zwracania się z wnioskiem o zwrot poniesionych kosztów odbioru odpadów komunalnych podatnik powinien mieć uregulowane należności z tytułu opłaty? Np. jeżeli jest wystawiona faktura za lipiec i sierpień, to opłata za wskazane miesiące powinna być uregulowana? Czy urząd powinien przeprowadzić postępowanie mające na celu wyjaśnienie zasadności zwrotu kosztów (np. czy faktycznie odbiór nie został wykonany), czy może wystarczy oświadczenie podatnika? W jakiej formie należy odmówić zwrotu?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00