Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2008 nr 73 poz. 430
Wersja archiwalna od 2008-04-29 do 2009-04-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2008 nr 73 poz. 430
Wersja archiwalna od 2008-04-29 do 2009-04-01
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW

z dnia 22 kwietnia 2008 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego

Na podstawie art. 3 ust. 5 i 6, art. 20 ust. 2 i art. 21 ust. 2 ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 146, poz. 1222 i Nr 160, poz. 1343 oraz z 2006 r. Nr 38, poz. 261) wprowadza się następujące zmiany:

1) po § 5 dodaje się § 5a w brzmieniu:

„§ 5a. 1. Z tytułu okresowego zwiększenia zakresu obowiązków służbowych lub powierzenia dodatkowych zadań albo ze względu na charakter pracy lub warunki wykonywania pracy pracownikowi może być przyznany dodatek specjalny.

2. Dodatek specjalny przyznaje się na czas określony, a w indywidualnych przypadkach także na czas nieokreślony.

3. Dodatek specjalny jest wypłacany w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia, w kwocie nieprzekraczającej 40 % łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego pracownika.

4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dodatek specjalny może być przyznany w wysokości wyższej niż określona w ust. 3.”;

2) uchyla się § 6 i 11;

3) w załączniku nr 3 do rozporządzenia:

a) I tabela otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia,

b) w II tabeli:

- w części I:

- - część „Kierownicze stanowiska urzędnicze” otrzymuje brzmienie:

1

2

3

4

5

6

„Kierownicze stanowiska urzędnicze

1.

Główny księgowy

XVI-XX

9

według odrębnych przepisów

2.

Dyrektor biura, kierownik oddziału (filii), rejonowego (terenowego) oddziału

XV-XVIII

8

wyższe2)

5

3.

Audytor wewnętrzny

XV-XVIII

8

według odrębnych przepisów

4.

Zastępca głównego księgowego

XIV-XVIII

8

wyższe ekonomiczne
lub podyplomowe ekonomiczne

3

5.

Naczelnik (kierownik) wydziału (działu, pracowni, samodzielnego referatu, samodzielnej sekcji, laboratorium, placówki specjalistycznej), kierownik Biura Strefy Płatnego Parkowania

XII-XVII

6

wyższe2)

5

6.

Kierownik zespołu

X-XVII

6

wyższe2)

5

1

2

3

4

5

6

7.

Zastępca: naczelnika (kierownika) wydziału (działu, zespołu, pracowni, samodzielnego referatu, samodzielnej sekcji, laboratorium, placówki specjalistycznej), kierownika Biura Strefy Płatnego Parkowania

X-XVI

5

wyższe2)

4

8.

Kierownik sekcji (zmiany, referatu)

X-XVI

5

wyższe2)

4”

- - w części „Stanowiska pracownicze”:

- - - Ip. 35 otrzymuje brzmienie:

1

2

3

4

5

6

„35.

Rzemieślnik specjalista

VII-XIII

-

średnie zawodowe

4”

Zasadnicze
zawodowe4)

- - - Ip. 39 otrzymuje brzmienie:

1

2

3

4

5

6

„39.

Starszy rzemieślnik (starszy: murarz, malarz, betoniarz, stolarz, cieśla, dekarz, monter, kowal, ślusarz, tokarz, frezer, tapicer, spawacz, elektryk, mechanik, mechanik-diagnosta, elektromechanik, elektromonter, radiomechanik, kucharz i inne), starszy konserwator, robotnik wysokowykwalifikowany

VI-XI

-

średnie zawodowe

3”

Zasadnicze
zawodowe4)

- - - Ip. 48 otrzymuje brzmienie:

1

2

3

4

5

6

„48.

Kontroler: biletowy, strefy płatnego parkowania

VII-VIII

-

średnie3)

2”

- - - po Ip. 61 dodaje się część „Pracownicy wykonujący zawody medyczne” w brzmieniu:

1

2

3

4

5

6

62.

„Pracownicy wykonujący zawody medyczne

według odrębnych przepisów

Starszy lekarz

XVII-XVIII

63.

Lekarz

XV-XVII

-

64.

Starsza pielęgniarka

XII-XV

-

65.

Pielęgniarka

XI-XIII

-

c) część II otrzymuje brzmienie:

1

2

3

4

5

6

„II. Urzędy pracy

Stanowiska urzędnicze

1.

Doradca zawodowy II stopnia

XIII-XVII

-

doradca zawodowy I stopnia

XII-XV

doradca zawodowy

XI-XIV

doradca zawodowy - stażysta

IX-XI

2.

Pośrednik pracy II stopnia

XIII-XVII

-

pośrednik pracy I stopnia

IX-XV

pośrednik pracy

VIII-XIV

pośrednik pracy - stażysta

VII-XI

3.

Samodzielny specjalista do spraw programów

XIII-XVII

-

według odrębnych przepisów

specjalista do spraw programów

X-XIV

-

4.

Samodzielny specjalista do spraw rozwoju zawodowego

XIII-XVII

-

specjalista do spraw rozwoju zawodowego

X-XIV

-

5.

Lider klubu pracy

IX-XIV

-

6.

Doradca EURES

X-XVI

-

wyższe2)

1 rok w publicznych służbach zatrudnienia

7.

Asystent EURES

IX-XIV

-

średnie3)

8.

Specjalista ds. rejestracji

VII-XIV

-

wyższe

1

średnie

2

9.

Specjalista ds. ewidencji i świadczeń

VII-XIV

-

wyższe

1

średnie

2

10.

Specjalista ds. analiz rynku pracy

VII-XIV

-

wyższe

1

średnie

2

1

2

3

4

5

6

11.

Specjalista ds. aktywizacji

VII-XIV

-

wyższe

1

średnie

2

12.

Referent ds. pomocy w aktywnym poszukiwaniu pracy

VII-X

-

wyższe

-

średnie

-

13.

Referent ds.: szkoleń, EURES, rejestracji

VII-X

-

średnie

-”

d) w części III:

- tytuł otrzymuje brzmienie „Jednostki organizacyjne pomocy społecznej oraz centra integracji społecznej”,

- w części „Stanowiska pracownicze”:

- - Ip. 11 otrzymuje brzmienie:

1

2

3

4

5

6

„11.

Starszy: terapeuta, specjalista reintegracji zawodowej

XIV-XVI

-

wyższe2)

5”

- - Ip. 15 otrzymuje brzmienie:

1

2

3

4

5

6

„15.

Terapeuta, specjalista reintegracji zawodowej

XIII-XV

-

wyższe2)

-”

- - Ip. 18 otrzymuje brzmienie:

1

2

3

4

5

6

„18.

Starsza: pielęgniarka, położna

XII-XV

-

według odrębnych przepisów”

- - Ip. 20 otrzymuje brzmienie:

1

2

3

4

5

6

„20.

Starsza opiekunka dziecięca

XII-XIV

-

Średnie
medyczne

5”

starszy instruktor terapii zajęciowej

Średnie
i policealna szkoła odpowiedniej specjalności

starszy instruktor ds. kulturalno-oświatowych

średnie3)

starszy instruktor reintegracji zawodowej

średnie zawodowe

- - Ip. 24 i 25 otrzymują brzmienie:

1

2

3

4

5

6

„24.

Pielęgniarka, położna

XI-XIII

-

według odrębnych przepisów

starszy dietetyk

średnie medyczne

1

starsza opiekunka środowiskowa

dyplom w zawodzie

5

25.

Opiekunka dziecięca

XI-XIII

-

średnie medyczne

-”

technik fizjoterapii

instruktor terapii zajęciowej

średnie3)
i policealna szkoła odpowiedniej specjalności

instruktor ds. kulturalno-oświatowych

średnie3)

instruktor reintegracji zawodowej

średnie zawodowe

e) w części V po Ip. 13 dodaje się Ip. 14 w brzmieniu:

1

2

3

4

5

6

„14.

Opiekun dzieci i młodzieży (przy przejściu przez jezdnię w drodze do i ze szkoły)

I-IV

-

podstawowe5)

-”

f) część VI otrzymuje brzmienie:

1

2

3

4

5

6

„VI. Zakłady gospodarki komunalnej i mieszkaniowej, biura zamiany mieszkań

Kierownicze stanowiska urzędnicze

1.

Kierownik administracji domów mieszkalnych

XIV-XVII

6

wyższe2)

5

Stanowiska pracownicze

1.

Starszy dyspozytor

XIII-XV

3

wyższe2)

5

2.

Geodeta, geolog

XII-XIV

-

wyższe2)

4

3.

Administrator budynków mieszkalnych, administrator targowiska

X-XI

2

Zasadnicze
zawodowe4)

-

4.

Administrator cmentarza

VIII-X

-

podstawowe5)

-

5.

Ekspedytor

V-VII

-

Zasadnicze
zawodowe4)

2

6.

Ogrodnik terenów zielonych

VI-VII

-

Zasadnicze
zawodowe4)

-

7.

Dozorca cmentarza, grabarz

III-IV

-

podstawowe5)

-”

4) uchyla się załącznik nr 4 do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.1. Wynagrodzenie pracowników zatrudnionych w jednostkach budżetowych, gospodarstwach pomocniczych jednostek budżetowych i zakładach budżetowych jednostek samorządu terytorialnego w dniu 1 maja 2008 r., ustalone z uwzględnieniem zmian wprowadzonych niniejszym rozporządzeniem, nie może być niższe od wynagrodzenia przysługującego przed tym dniem.

2. W przypadku gdy wysokość wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego głównego księgowego, ustalona na podstawie przepisów niniejszego rozporządzenia, byłaby niższa od wysokości tych składników wynagrodzenia przysługujących na podstawie dotychczasowych przepisów, zachowuje on prawo do wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego w wysokości dotychczasowej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.Kwoty wynagrodzeń określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia mają zastosowanie do wynagrodzeń należnych od dnia 1 stycznia 2008 r.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z wyjątkiem:

1) § 1 pkt 1, który wchodzi w życie z dniem 1 maja 2008 r.;

2) § 1 pkt 2 i 4, które wchodzą w życie z dniem 30 kwietnia 2008 r.

Prezes Rady Ministrów: D. Tusk

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 113, poz. 984 i Nr 214, poz. 1806, z 2005 r. Nr 10, poz. 71, Nr 23, poz. 192 i Nr 122, poz. 1020 oraz z 2006 r. Nr 79, poz. 549, Nr 169, poz. 1201 i Nr 170, poz. 1218.

Załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 22 kwietnia 2008 r. (poz. 430)

I TABELA

stanowisk pracowniczych, o których mowa w art. 20 ust. 4 ustawy

Lp.

Stanowisko

Kwota

Wymagania kwalifikacyjne1)

wynagrodzenia zasadniczego do

dodatku funkcyjnego do

wykształcenie oraz umiejętności zawodowe

staż pracy
(w latach)

1

2

3

4

5

6

Kierownicze stanowiska urzędnicze

1

Dyrektor (kierownik) jednostki, komendant straży gminnej (miejskiej)

5 000

2 000

wyższe2) lub według odrębnych przepisów

5 lub według odrębnych przepisów

2

Zastępca dyrektora (kierownika) jednostki, zastępca komendanta straży gminnej (miejskiej)

4 600

1 700

wyższe2)

5

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00