Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 1998 nr 41 poz. 239
Wersja archiwalna od 2001-11-01 do 2002-01-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 1998 nr 41 poz. 239
Wersja archiwalna od 2001-11-01 do 2002-01-01
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ

z dnia 26 marca 1998 r.

w sprawie warunków ustalania i zasad zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów nie będących własnością pracodawcy

(ostatnia zmiana: M.P. z 2001 r., Nr 35, poz. 574)  

Na podstawie art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o warunkach wykonywania krajowego drogowego przewozu osób (Dz. U. Nr 141, poz. 942 i Nr 158, poz. 1045) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Umowa używania samochodu do celów służbowych] [1] Podstawą zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów nie będących własnością pracodawcy, zwanych dalej „pojazdami do celów służbowych”, jest umowa cywilnoprawna zawarta między pracodawcą a pracownikiem, dotycząca używania pojazdu do celów służbowych, na warunkach niniejszego rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Koszt używania pojazdów] 1. Koszty używania pojazdów do celów służbowych pokrywa pracodawca według stawek za 1 kilometr przebiegu, które nie mogą być wyższe niż:

1) dla samochodu osobowego:

a) o pojemności skokowej silnika do 900 cm3 - 0,4488 zł, [2]

b) o pojemności skokowej silnika powyżej 900 cm3 - 0,7195 zł, [3]

2) dla motocykla - 0,1982 zł, [4]

3) dla motoroweru - 0,1189 zł. [5]

2. Stawki za 1 kilometr przebiegu, określone w ust. 1, ulegają zmianom w stopniu odpowiadającym kwartalnemu wskaźnikowi cen towarów i usług konsumpcyjnych w minionym kwartale w stosunku do kwartału poprzedzającego miniony kwartał. Zmiana ta następuje od miesiąca następującego po miesiącu, w którym wskaźnik ten został ogłoszony przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski”.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Warunki używania] 1. Pojazdy do celów służbowych mogą być używane do jazd: lokalnych (w granicach administracyjnych miasta lub gminy) i podróży służbowych (jazdy zamiejscowe).

2. Miesięczny limit przebiegu kilometrów na jazdy lokalne, z uwzględnieniem ust. 3-5, ustala pracodawca.

3. Miesięczny limit kilometrów na jazdy lokalne, w zależności od liczby mieszkańców w danej gminie lub mieście, właściwych ze względu na miejsce zatrudnienia pracownika, nie może przekroczyć:

1) 300 km - do 100 tys. mieszkańców,

2) 500 km - ponad 100 tys. do 500 tys. mieszkańców,

3) 700 km - ponad 500 tys. mieszkańców.

4. Miesięczny limit kilometrów na jazdy lokalne dla służby leśnej może zostać podwyższony, przy czym nie może on przekroczyć 1 500 km.

5. Miesięczny limit kilometrów na jazdy lokalne dla służb ratowniczych i innych właściwych instytucji w sytuacji zagrożenia klęską żywiołową lub usuwania jej skutków, albo skutków katastrofy ekologicznej, może zostać podwyższony, przy czym nie może on przekroczyć 3 000 km.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Zwrot kosztów] 1. Zwrot kosztów za jazdy lokalne następuje w formie miesięcznego ryczałtu, po złożeniu pisemnego oświadczenia pracownika o używaniu pojazdu do celów służbowych w danym miesiącu.

2. Zwrot kosztów za podróż służbową następuje na podstawie polecenia wyjazdu służbowego, w wysokości iloczynu przejechanych kilometrów przez obowiązującą stawkę za 1 kilometr, o której mowa w § 2.

3. Kwotę ustalonego ryczałtu, o którym mowa w ust. 1, zmniejsza się o jedną dwudziestą drugą za każdy roboczy dzień nieobecności w miejscu pracy z powodu choroby, urlopu lub innej nieobecności oraz podróży służbowej trwającej co najmniej 8 godzin.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 1998 r.

[1] Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o warunkach wykonywania krajowego drogowego przewozu osób (Dz. U. Nr 141, poz. 942 ze zm.), stanowiąca podstawę do wydania rozporządzenia, z dniem 1 stycznia 2002 r. utraciła moc na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. Nr 125, poz. 1371).

[2] Stawka została przeliczona na podstawie komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 15 października 2001 r. w sprawie wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w III kwartale 2001 r. (M.P. Nr 35, poz. 574). Obowiązuje od 1 listopada do 31 grudnia 2001 r.

[3] Stawka została przeliczona na podstawie komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 15 października 2001 r. w sprawie wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w III kwartale 2001 r. (M.P. Nr 35, poz. 574). Obowiązuje od 1 listopada do 31 grudnia 2001 r.

[4] Stawka została przeliczona na podstawie komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 15 października 2001 r. w sprawie wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w III kwartale 2001 r. (M.P. Nr 35, poz. 574). Obowiązuje od 1 listopada do 31 grudnia 2001 r.

[5] Stawka została przeliczona na podstawie komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 15 października 2001 r. w sprawie wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w III kwartale 2001 r. (M.P. Nr 35, poz. 574). Obowiązuje od 1 listopada do 31 grudnia 2001 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00