Porada
Czy w urzędzie można powołać radę pracowniczą
Czy w Urzędzie Miejskim zatrudniającym 40 pracowników może powstać rada pracownicza? Czy mają tu zastosowanie przepisy ustawy z dnia 7 kwietnia 2006 o informowaniu pracowników i przeprowadzeniu z nimi konsultacji? Czy na zebraniu pracowniczym organizowanym przez pracowników można wybrać taką radę? Czy należy występować do Burmistrza z wnioskiem na piśmie o umożliwienie wyboru takiej rady?
Ustawę z 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji stosują wyłącznie pracodawcy wykonujący działalność gospodarczą, u którego przeciętne zatrudnienie w okresie 6 miesięcy przed dniem powiadomienia załogi o wyborach osiągnie co najmniej 50 pracowników. U takiego pracodawcy wybory członków rady pracowników organizuje pracodawca na pisemny wniosek 10% pracowników, powiadamiając o terminie ich przeprowadzenia oraz o terminie zgłoszenia kandydatów na członków rady pracowników w sposób przyjęty u danego pracodawcy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right