Porada
Konsekwencje nie zaksięgowania faktury i nie wykazania podatku należnego w terminie
Jakie są konsekwencje nie zaksięgowania faktury i nie wykazanie podatku należnego w ciągu 3-ch miesięcy od dnia dostawy w 2014? Jeśli dostawa będzie w styczniu a firma nie otrzyma faktury 01,02,03.2014. Jak powinno wyglądać wykazywanie w deklaracji vat7?
W związku z pierwszym pytaniem na podstawie wskazanych niżej przepisów ustawy VAT powiedzieć najpierw trzeba, że prawo do odliczenia podatku naliczonego w roku 2014 powstawało będzie w tym miesiącu, w którym u dostawcy towarów powstał obowiązek podatkowy z tytułu dostawy. Odliczenie będzie możliwe dopiero jednak w tym miesiącu, w którym otrzymamy fakturę dokumentującą dostawę. Oznacza to, że tak dopóki nie otrzymamy faktury dokumentującej dostawę towarów dokonana na naszą rzecz, dopóty nie będziemy mogli odliczyć związanego z nią podatku naliczonego, choćby i była znana nam jego kwota. Z tego też względu przez ten cały okres braku faktury nie będziemy ani zobowiązani, ani też uprawnieni do wykazania podatku naliczonego związanego nabyciem towarów w deklaracji VAT-7, dla których ich dostawca nie wystawił na naszą rzecz faktury.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right