Porada
Ewidencja i amortyzacja lokalu użytkowego jako środka trwałego
Właściciel firmy rozlicza się z Urzędem Skarbowym według liniowego podatku dochodowego. Kupił prywatnie lokal użytkowy, w którym prowadzi swoją działalność gospodarczą. Czy może wprowadzić go do ewidencji środków trwałych i amortyzować, jeżeli tak to ile wynosi okres amortyzacji? Czy koszty poniesione na remont tego lokalu można ująć do kosztów w Podatkowej Księdze Przychodów i Rozchodów?
Według art. 22a ust. 1 updof, budynki i lokale, o których mowa, są środkami trwałymi, gdy spełniają równocześnie następujące wymogi:• stanowią własność lub współwłasność podatnika,• są kompletne i zdatne do użytku w dniu przyjęcia do używania przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą albo oddania ich do używania na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub umowy leasingu,• ich przewidywany okres używania jest dłuższy niż rok.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right